ПИЛЕШКИ ДРОБЧЕТА С ЛУК НА ФУРНА


Това са "исторически" пилешки дробчета. Така ги наричат всички наши приятели, които достатъчно дълго са опитвали този деликатес, приготвян от моята свекърва. Нямаше празник, нямаше рожден ден или сватба, на която да не присъстват тези пилешки дробчета. Това е, защото моят свекър почти цял живот се е занимавал с птицевъдство и нямаше как пилешкото дробче да не е на почит и уважение, а пък моята свекърва да не е най-добра в приготвянето им. Така, че ...аз също се научих да ги приготвям и не, че е някаква много сложна рецепта, но си има някои тънкости, като например - добавянето на много любов при изпълнението й.






НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ:

400 гр. пилешки дробчета 
3 глави кромид лук или връзка пресен лук
1 с. л. чубрица
сол и черен пипер на вкус
1/2 ч. ч. олио
1/2 ч. ч. вода

  • Обелвам и нарязвам лука на филийки. Не се старая да са много тънки, защото така повече усещаме вкуса му.



  • Почиствам пилешките дробчета, ако е нужно от зелените остатъци от жлъчката. Не ги отделям едно от друго. Те са свързани с жилка две по две. Измивам дробчетата добре и ги оставям да се изцедят от водата.
  • Предпочитам да купувам свежи пилешки дробчета, но ако случайно купя от замразените, размразяването им е винаги за дълго време на стайна температура или за цяла нощ в хладилника. Не използвам размразяване в микровълнова фурна или във гореща вода. При такова екстремно размразяване се наранява целостта на дробчетата и много лесно се разкашкват при приготвянето им.
  • Старая се от началото до края на обработването им, да запазя целостта им, което допълнително допринася за техния невероятен вкус.
  • След като дробчетата са добре изцедени от водата ги подреждам в подходяща по размер тавичка. Аз използвам от йенско стъкло.



  • Покривам дробчетата с половината количество лук, посолявам на вкус, добавям черен пипер на вкус и чубрицата.



  • Покривам с останалото количество лук и много внимателно с ръце, съвсем леко ги поразмесвам. Не използвам вилица или лъжица за разбъркване, за да запазя целостта им.
  • Заливам с олиото и водата.
  • Слагам тавичката в студена фурна и включвам на 200 градуса, но без вентилатор.




  • След около 30 минути, когато започне да се усеща уханието на ястието, изваждам тавичката и с помощта на лопатка или на две лъжици, обръщам много внимателно дробчетата. Ако ги разбъркате, те ще се раздробят. Поради тази причина обръщането им е много внимателно.



  • Връщам тавичката отново в горещата фурна и печенето на дробчетата продължава още 20 минути на 200 градуса или докато останат на мазнина и леко потъмнеят от горе. Ако случайно се препекат - дробчетата стават много сухи. За добрия вкус на дробчетата е важно те да са сочни.



Сигурна съм, че много от Вас могат да си приготвят вкусни пилешки дробчета, но исках да споделя и изпитаната рецептата на моята свекърва - любимата на всички баба Руска!
Добър апетит!
Станете член на най-новата и позитивна кулинарна група във Фейсбук - Обичам да готвя! Място за хора влюбени в кулинарията!






Коментари

Анонимен каза…
Наистина превъзходна рецепта! Всички вкъщи много я оценихме и определено ще повторим пак. Досега не съм писала коментар под рецепта, но тази определено си заслужава и нямаше как! Много благодаря, че я споделихте :)
Petya Argirova каза…
Здравейте, Анонимен! Радвам се, че рецептата за пилешки дробчета на фурна Ви е харесала. Тя много лесна за приготвяне, но е важно човек да достигне до нея. Дано има и други предложения в Ухае на..., които да се харесат на Вашето семейство! Благодаря, че коментирахте! За мен това е важно! Бъдете здрави и до нови срещи!
zlatko jaigarov каза…
Най напред да се представя аз съм Гергана и пиша от акаунта на съпруга си. Досега всички рецепти които съм правила на пилешки дробчета не се получаваха затова се бях отказала до момента в който видях вашият блог и рецептата за дробчета,всеки път стават наистина както сте ги описали невероятно вкусни и остават цели.Рецептата за кекса и тези дробчета станаха любими в нашето семейство,Благодаря Ви много.Надявам се да опитам и другите Ви рецепти и съм сигурна,че веднъж опитана ваша рецепта ще остане единствена и любима,както стана с кекса и дробчетата.Хубаво лято от мен и продължавайте да ни радвате със сполучливите си рецепти а аз обещавам да докладвам за всяка направена рецепта от вашият блог.
Petya Argirova каза…
Здравейте, Гергана! Благодаря за хубавите думи! Всяка една рецепта е многократно приготвяна у дома - за моето семейство. Чак после е публикувана в Ухае на...Може би точно затова са сполучливи, защото многократно са приготвяни и със сигурност и като съставки и като грамажи точни. Пък и всяка една рецепта си има история. Радвам се, че сте доволна. Има над 600 рецепти в Ухае на...Ако трудно се ориентирате само ми пишете. Аз съм 24 часа в готовност да отговарям на читателите си! Има много стари български рецепти, има много рецепти от немската кухня и още много от други държави - Турция, Русия, Дания, Швеция, Италия и много други. Бъдете здрава и се забавлявайте в кухнята!
zlatko jaigarov каза…
Лелеее Петя добре че писахте че са над 600 рецепти за да си напъна малко сивото вещество и да ги открия,а от толкова много време разглеждам блога Ви,може да е късно но гордо мога да заявя че ги открих,сега ще разгледам всичките и съм сигурна,че ще открия много които ще направя и ще станат любими.
Благодаря Ви.
Petya Argirova каза…
Привет, Гергана! Ако имате проблем с откриването на определени рецепти - само ми пишете. Веднага ще Ви ги пратя на е-майл или както Вие желаете. Блогът има нов дизайн и си мисля, че лесно се откриват чрез етикетите и търсачката. Имам над 30 годишен опит в семейната кухня. Не съм професионален готвач, но пък мога да пиша с точност до грамаж рецептите! Гарантирам успех във всяка една от тях! Прегръдки и се забавлявайте с приготвянето на храната за семейството!
Поля Петрова каза…
Здравейте!След всички положителни коментари,които прочетох ще пратя тази рецепта на съпруга ми, че ми искаше рецепта за пилешки дробчета да ги приготви на кораб!Ще пиша пак, дано да ги харесат, защото хора различни и на кораба си проявяват капризите!Желая лека и спорна седмица!
Petya Argirova каза…
Привет, Поля! Малко късно отговарям, но внучето ми е на гости и не отварям компютър. Надявам се, че рецептата се е харесала! Все пак е "историческа" и е преминала много години изпитания. Запазила се е в първия си вариант! Много са вкусни! Чакам резултата и впечатленията! Поздрави!
Анонимен каза…
200 градуса с вентилатор ли?
Petya Argirova каза…
Привет, Анонимен! 200 градуса без вентилатор! Успех!